الثلاثاء 07 مايو 2024 الموافق 28 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

مي العيدان وهند صالح يفتحان النار على تامر حبيب بعد تدوينته في عزاء سمير غانم

الإثنين 24/مايو/2021 - 01:58 م
مي العيدان وهند صالح
مي العيدان وهند صالح يفتحان النار على تامر حبيب

ردَّ عدد كبير من المتابعين ورواد السوشيال ميديا على الكلمات التي كتبها تامر حبيب عبر صفحته على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، والتى استفزت عددا كبيرا جدًا من الأشخاص والتى علق فيها بأنه فعلًا حزين على رحيل الفنان سمير غانم.

تدوينة حبيب المستفزة للجمهور

وكان "حبيب" كتب: "برضي أصحابي لما أموت لو فيه حد كان عنده أي مناسبة مش هيجي العزاء، بابا يذهب عادى كلمات لا علاقة لها بالوعي ولا حتى بالإنسانية".

وجاءت ردود الأفعال على هذا المنشور هجومية بسبب هذه الكلمات التي كان من المفترض أن لا يكتبها من الأساس.

وترصد «هير نيوز» ردود الأفعال على كلام تامر حبيب على النحو التالي:

قالت ابنة الفنان الراحل سعيد صالح هند: "حقك طبعا، ومحدش عايز منك حاجة، بس أستاذنك لما تكتب بوست تكون عارف أنه هينط تريند، وهيبقى حديث المدينة، وأن البوست هيكون سبب للمرة المليون إن الوسط الفنى كله يتشتم، ابقى بعد إذنك اكتب إن مش كل الوسط الفنى زي بعض، وإن ده حالك لوحدك أو حال القلائل من الوسط، وإن زي ما فيه ناس خافت يروح عليها فرح الجونة فيه ناس قلبها وجعها قوي وكأن الميت ميتها، وأفتكر إن فيه فنانين قاعدين فى بيوتهم أو فى قبورهم بيتهانوا ويتمسح بيهم الأرض بمجرد فكرة السيئة تعم".

رد مي العيدان على تامر حبيب


من جانبها أضافت مى العيدان: "أنت إيه دخلك أصلا بالموضوع، همّا اتكلموا عن النجوم ما اتكلموش عن الكومبارس، خليك أنت ارقص وانزل حمام السباحة، وإن شاء الله لما تموت هنرقص ونغني ونجيب يسرا تهز معانا وتلبس أحمر؛ لأنها متعودة على كده، الظاهر بعد الجنازات، وهعمل حفلة على حسابي عشان تحس إحساس لما الناس حواليك أكون فرحانة ولا معبرة جرحك وأنت قاعد لوحدك مكسور على فقدان حبيب أو عزيز".


كما قالت منة شلبي: "وأنا يعنى هبقى زعلانة قوي عليك لما تموت وأنا مالي أنا يغور انبساطك يا أخي، يلا قوم من على الفيس بوك يلا يا روحي".

ads