السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

"طلب مني أنام مع أصحابه".. "ريهام" تطلب الطلاق للضرر

الخميس 27/مايو/2021 - 01:51 م
طلب مني أنام مع أصحابه
طلب مني أنام مع أصحابه

«عايزني أعاشر غيره، ولو معملتش كده أبقى فلاحة».. بتلك الكلمات وقفت «ريهام. ع» أمام محكمة الأسرة في الرحاب لترفع دعوى طلاق للضرر ضد زوجها «إسلام. ي»، بسبب طلبه منها أن تعاشر رجال غيره.

الواقعة
قالت «ريهام.ع»: «كان بيقولي دايما أصحابه منفتحين يعني اللي يطلبوه منك تعمليه من غير مراجعة ولا تردد، كان بيخليني أعاشر رجاله غيره، ولما تمردت مرة ورفضت قالي أنا مصورك أصلا، وبعديها خلاني أعمل كده غصب عني».

وأضافت الزوجة فى الدعوى التي حملت رقم 1001 لسنة 2021 أمام محكمة الأسرة:«اتجوزته من 13 شهرا وعشت معه منذ أول يوم زواج أصعب فترة فى حياتى، فلم أكن معتادة على السهرات والخمور والتجاوزات التى تحدث فيها».
وتابعت الزوجة: «طالبت بالطلاق ولكني لم أستطع ذكر السبب لأهلى أو لأهله، إنه بيخليني أعاشر رجاله غيره، وعشت أصعب فترة فى حياتى وأنا أدعو الله أن يخرجنى من تلك المصيبة».

واستطردت: «مكنش بيسيب واحدة من صحباتي إلا ما يخليها تقع في شباكه، عشان يقدر يعمل معها اللي هو عايزه، كان بيجبرني على دعوتهن للمنزل حتى يستطيع الاختلاء بهن لكى يمارس وأصدقاؤه معهن العلاقات المحرمة».

واختتمت: «عندما مل مني أجبرنى على معاشرة صديق له، ومن وقتها وأنا كرهت نفسى، وعندما هربت ولجأت لأهلي رفضوا الإبلاغ خوفا من الفضائح، وأقاموا دعوى الطلاق وعاملوني وكأننى شاركت فى الجريمة رغم أننى كنت مجبرة».

ads
ads