السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

جهاد وعزة في طلب طلاق: "كل شوية يروح يتجوز علينا.. ده مريض بالستات"

السبت 19/يونيو/2021 - 03:19 ص
خيانة زوجية
خيانة زوجية

"كل شوية يروح يتجوز واحدة.. ده مريض بالستات".. بهذه الكلمات تحدثتا الزوجتان "جهاد، وعزة" أمام محكمة الأسرة ببني سويف في دعوى طلاق من زوجهما "علي. ح" للضرر.

قالت الزوجة الأولى "جهاد"، في الدعوى التي حملت رقم 4433 لعام 2021، إنها تزوجت من "علي. ح" منذ عدة سنوات، وعاشا معًا قصة حب جميلة، وكانا يحلمان بإنجاب طفل، وبالفعل رزقهما الله بالمولود الأول، ومنذ ذلك الحين وبدأت الأمور تنكشف على مرأى العين وذلك من خلال أنها علمت أنه متزوج عرفي من زوجة أخرى.

وأضافت: "هددته بابني إني هاخده وامشي عشان أنا مبحبش يبقالي ضرة، وبالفعل أهلى قعدوا معاه واقتنع انه يطلق مراته، وبعديها بحوالي سنتين اتجوز واحدة تانية وقالي إنها هتيجي تعيش معانا في الشقة، ولما رفضت قالي يا تمشي انتي يا هي تقعد معانا، فاضطريت اني أوافق عشان خاطر ابني".

من جانبها قالت الزوجة الثانية، إنها حينما ذهبت إلى منزل زوجها كانت لا ترغب في التعامل مع زوجته الأولى على الإطلاق، لكنه وبعد مرور فترة من الوقت، علمتا أنه تزوج من زوجة أخرى ليصبح العدد ثلاثة، وأخبرهما بأنها ستأتي هي الأخرى لتعيش معهما في البيت، لا سيما أنه لا يستطيع الإنفاق على بيتين.

اقرأ أيضًا..

وأضاف الزوجة الثانية: "طبعا رضيت أنا وجهاد إننى نعيش معاه عشان خاطر أنا جبت منه عيال وهي معاها عيال، المشكلة إنه اتعود لأنه بعد فترة قصيرة تزوج الرابعة، ومفتش كتير إلا ولقيناه داخل علينا بالخامسة، عشان كده احنا عايزين نطلق منه لأنه زوج مريض بالستات".

ads
ads