الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

المطربة المغربية جنات تكشف سر ابتعادها عن الفن لمدة عامين

الجمعة 22/يوليه/2022 - 01:19 ص
هير نيوز

تحدثت النجمة المغربية جنات لبرنامج ET بالعربي عن سر ابتعادها عن الفن لمدة عامين حيث قالت "الزواج مرحلة مهمة في حياتي، وتستاهل إني ابتعد عن الفن، طول عمري كنت بحلم بيها، والحمد الله ربنا حققهالي، وحاليًا الأمر أصبح سهلا لممارسة نشاطي الفني"..

جنات: الزواج مرحلة مهمة في حياتي 




واستكملت "أعتقد إني الحمد الله اخترت إنسان مناسب ليا، لأني عمري ما كنت فاكره قد إيه الزواج ده مهم، وقد إيه بيكون سند، وحاجة مهمة في الحياة".

وتابعت "مش سهل إنك تعمل عيلة وكنت فاكرة إن الموضوع أبسط من كدا، بس الزواج و الحمل والخلفة وبعد كدا الـBaby صغير و خلّفت تاني. لأ مش سهل طبعاً، بس الموضوع حلو ويستاهل كان حاجة مهمة ومرحلة مهمة في حياتي. أنا طول عمري بحلم بيها وربنا حققهالي وبناتي ابتدوا يكبروا وأنا أقدر أسافر وأشتغل وأنا مرتاحة".



وأضافت أيضاً "أحيانا ببقى مقصرة لما يكون في سفر، بس على طول بتلاقي نفسك بتخلص أي حاجة هم في بالي يعني وأنت بتشتغل الولاد في بالي، حتى وأنا مشغولة عنهم، ببقى متابعة عارفة هم فين وبيعملوا إيه صعب لما يبقى عندك أطفال صعب إنك تبعد لكن الذي يسهل موضوع التربية هو وجود زوج داعم مثل محمد عثمان".

أما عن رأيها في كثرة حالات الطلاق في الوسط الفني فقالت "حالات الطلاق التي تحدث ليس داخل الوسط الفني فقط ولكنها بين الناس العادية أيضًا، أعتقد إن السبب هو الاختيار السيئ، فالفنان إنسان طبيعي برضو".

ويذكر أن الفنانة جنات تزوجت من المحامي المصري الشهير محمد عثمان نعمان في سنة 2017 بعد محاولات كثيرة منه للزواج بها حيث تحدث إلى كثير من الفنانين المقربين لها من ضمنهم غادة عبد الرازق وهشام عباس بعد ذلك تحولت علاقتهم إلى صداقة لمدة أربع شهور ثم زواج.

اقرأ أيضًا..
 في النهاية.

الكلمات المفتاحية
ads
ads