الثلاثاء 21 مايو 2024 الموافق 13 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

دينا المصري: تعرضت لمعاكسات على طريق المحور انتهت بحالة وفاة!

الجمعة 14/أكتوبر/2022 - 12:15 م
دينا المصري
دينا المصري

تعرضت الفنانة دينا المصري لموقف مؤلم أمس أثناء قيادتها على طريق المحور، من بعض الشباب الذين حاولوا مضايقتها، مما أدي إلى وفاة أحدهم.



وشاركت الفنانة هذه المأساة لجمهورها عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك". 



تفاصيل الحادث



كتبت الفنانة دينا المصري منشورا تقول فيه: "ماشية مروحه على المحور وجنبي يمين وشمال موتسيكلين عمالين يعاكسو ويحدفو عليا لما فعلًا كانوا هيقلبوني فبطئت حركتي أنا وهما طولو لأنهم كانوا سرعا جدًا".



واستطردت عن تفاصيل الحادث: "وشويه وأنا ماشية على نفس طريقي لقيت الموتسيكلين مقلوبين وكان عليهم أربع شباب ف عمر أقل من الـ٢٠حتي كلهم صغيرين وواحد ميت على الأرض منهم وسايح ف دمه وصحابه عمالين يولولو، أنا من صدمة المشهد ايدي فضلت تترعش ع الدريكسيون ووالله ماعارفه ازاي روحت بيتي".



وتابعت دينا المصري: "كان فيها ايه لو تمشوا عدل على الطريق ومتستظرفوش كان فيها ايه ملعون أبو اللي رباكوا بالشكل ده اخرة تهريجكوا واحد منكوا ملوش ذنب ولا اهله ليهم ذنب يروح ف لمح البصر قدام عنيكوا كده يروح كده وسطكوا".


واختتمت كلامها بتوجيه نصائح إلي الشباب قائلة: "أنا قعدة في عربيتي تحت البيت والله ما قادرة اطلع البيت من شكل الشاب اللي مات ودماغه متفرتكة، الله يرحمك ويسامحك ويصبر قلب اهلك يا رب يا جماعه ابوس ايديكوا بلاش تهريج ع الطريق بلااااااش في حاجات ملهاش كبير والله قلبي مقهور عليك يا بني اقسم بالله وكان زماني مكانك لولا ستر ربنا منكو فوقوا بقي فوقوا ابوس ايديكو.. الله يرحمك ويسامحك".





أبان أقوي


وفي سياق مختلف احتفلت الفنانة دينا المصري منذ أيام بنجاح أغنيتها الجديدة "أبان أقوي" بتجاوزها نصف مليون مشاهدة وهي من كلمات هشام صادق وتوزيع وألحان زيزو فاروق.






يذكر أن الموسيقار حلمي بكر قد أشاد بهذه الأغنية قائلاً: "عمل جميل أحسنت جدا ولازم الكل يشوفه ويتذاع كثيرا على القنوات الفضائية الغنائية والمنصات الرقمية واليوتيوب والسوشيال ميديا بأنواعها المتعددة".



ads
ads