الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أزمة البلوجر رهف الشامي سرقة أزواج وتبادل اتهامات

السبت 24/ديسمبر/2022 - 12:48 م
هير نيوز

دائما ما نتابع على مواقع التواصل الاجتماعي قصصا وقضايا منها سرقة أزواج وزوجات من أصدقائهم، وسباب ولعن واتهام وانشقاق بين أصدقاء أقرب إلى بعضهم البعض، وتفرقهم أزواج أو وجهات نظر مختلفة، وما حدث اليوم يقع تحت مسمى "إنتي خطفتيه وهو سابك ورجعلي" .

الحب شيء جميل ولكنه ينقلب حين يصبح تحديا بين أصدقاء علي طرف واحد يحبونه، وينتهي مسير الحب في الأوقات الصعبة حين لا يكون هناك حل بين الطرفين، ووجود طرف ثالث دائما ما يكون "الشماعة التي يتعلق عليها سبب الفراق أو الفشكلة".

تتهم صديقتها بالخيانة

اتهمت فتاة تدعى سلمى عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي البلوجر رهف الشامي قائلة: إن البلوجر أتت إلى حفل زفافي منذ 5 سنوات وإنها صديقة زوجهي منذ فترة كبيرة، واعتقدت أنهما أصدقاء فقط حتى اكتشفت خيانتهما، وأن الذي يربطهما علاقة عاطفية وليست صداقة.



وأضافت، أن البلوجر رهف كانت تقترب منها ليس لأنها صديقتها ولكن من أجل أن تقترب من زوجها، وأنها حذفتها من جميع مواقع التواصل الاجتماعي لكي تنشر صور خطبتها على طليقها.

وأكدت أإن البلوجر طلبت من طليقها قبل الارتباط أن يطلقني حتى توافق على خطبته، وبالفعل طلقني منذ شهر 8 الماضي، وتقدم لخطبة البلوجر.

البلوجر ترد على اتهام سلمى

لم تترك البلوجر رهف الشامي اتهام سلمى لها باقتحام ألفتهم وسرقة زوجها منها، وأسرعت بالرد حتي أثبتت عكس ذلك نهائيا بعدما أعلنت خطبتها علي سامح.



كتبت رهف الشامي عبر خاصية الاستوري على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "الحقيقة أن أنا وهو كنا قرينا فاتحتنا واتخطبنا من 10 سنين لما أبويا الله يرحمه كان عايش، شافني وحبني واتقدملي من 10 سنين بس الشيطان لما بيتجسد في صورة إنسانة وبيتفنن في التوقيع بين البشر عشان عينها منه وكانت جارته وأخت صاحبه (مش صاحبتي أنا نهائي) وكان نفسها يبصلها وفضلت ورانا بكل الطرق عشان توقع بينا واحنا كنا صغيرين ومش فاهمين حاجة أنا كنت 18 سنة وفعلا حصل وسبنا بعض وبابا رجعله الشبكة كمان، وبعدها سبحان الله الاستاذة اتخطبتلوا ."


كسر حاجز الخوف والمشاعر

وتابعت: "بعدت عنه نهائي لمدة سنة ونص أو سنتين، واتكلمنا أنا وهو لما اتعزمت على فرحه فقط، كان وقتها أول مرة في حياتي أشوف الأستاذة وهي جريت عليا أنا بحبك أوي و متابعاكي دايما وكل اصحابي وقرايبي وبيحبوكي.. أنا روحت الفرح عشان أكسر جوايا أي مشاعر ناحيته تماما و الصورة اللي هيلاحظ هيلاقيني معيطه فيها.. بحضر فرح حبيبي بكل قوة.. وفعلا من يوم الفرح لمدة 5 سنين انا معرفش عنه حاجة، وكانت الاستاذة كل فترة كل سنة مثلا تكلمني عشان أعملها إعلانات على صفحتي."




وقالت: "عشت حياتي وارتبطت و سافرت و اتخطبت وسبت وكملت دنيتي عادي، لحد شهر 10 اللي فات هو كلمني ورجعنا لبعض بعد ما خلص موضوعه تماما وبفترة كمان ورسمي بورق وقانون.. وبعد ما اتعتبنا على السنين اللي فاتت اكتشفنا أن هي اللي وقعت بينا وهي اللي بوظت خطوبتي."



لا تستمعوا لطرف واحد فقط

وقالت البلوجر رهف الشامي ردا على انتقادات الجمهور أو بداية بحثه عن رد " ياجماعة اسمعوا الحكاية كاملة ومتسمعوش من طرف واحد لأن الطرف التاني عنده حكايات تشيب."


ads
ads