الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

بعد فيديو «فضيحة الكوبري» رواد السوشيال ميديا: «القيامة قربت»

الأحد 01/يناير/2023 - 07:49 م
هير نيوز

أشعل مقطع فيديو لشاب وفتاة يحتضنان بعضهما في فعل فاضح بالطريق العام بمنطقة الساحل بالقاهرة، مواقع التواصل الاجتماعي حيث أطلقوا عليه «فيديو فضيحة الكوبري".

وكانت التعليقات تمثل هجوم على الشاب والفتاة، كما أشار البعض إلى أن ما يحدث هو من علامات يوم القيامة، كما انتشر اليوم خبر ضبط الشاب والفتاة مرتكبي الفعل الفاضح بالطريق .

وعلقت ندى: «بالنسبة لموضوع البنت والولد ؟ ما كلنا بنذنب وفينا اللي بيعمل حاجات كتير أسوأ منهم لكن أيه اللي حصل هما حظهم وحش مثلاً ؟ لا هقولك أنا إيه اللي حصل .. البنت والولد دول دول ربنا كشف عنهم رداء ستره فقط ودي كانت النتيجة إن الناس كلها تشوف فضيحتهم ، عدت معاهم أول مرة وربنا إداهم فرصة يتوبوا فعجبهم الموضوع ومرة ورا التانية ورا التالتة لدرجة إنهم فكروا نفسهم أذكى من العالم كله علشان يتقابلوا فوق كوبري عام فربنا جعلهم عِبرة ورصيد سترهم نفذ انت مش ناصح ولا اللي مفيش منك اتنين انت مستور فإياك تتغر ، وكلنا عيوب لولا ستر الله ..والله والله حاجه تبكي مش تضحك دي مصيبه يا جماعه احنا وصلنا لزنا في الشارع في عز النهار انتو متخيلين دا».



وقالت داليا: «هو اصلا الموضوع تحس أنه متمثل والعيال دول بيمثلوا وحاجه قرف والدنيا بايظه ماحدش عارف هو ده لهو للبنى ادمين ولا ده من كتر الفاحشه ولا ده ايه بالظبط بس اللى بيرتكب الفواحش مابيروحش يعد عند نزلة الكوبري».

وعلق أسامة: «هو ايه اللي +18 العيال نفسهم أقل من 18 و بيعملوا كده لولا المكان بس العيال اللي 12 سنه بيعملوا علاقه كامله دلوقتي و عارفين كل حاجه المفروض يتعدل موضوع بلاص 18 ده و يكون +10».

وقالت جيجي: «لقد نفذ رصيدكم من الستر من علامات يوم القيامة يارب ارحمنا».

كما علقت بسمة: «لما تلاقي فضيحه وقفها عندك بلاش تنشرها ،صدقني كلنا محتاجين الستر ممكن توقيفك للفضيحه دي ينقذك ويسترك يوماً ما ، متقولش ما الكل نزلها والكل شافها خليك في حالك ده الستر نعمه كبيره أوي من ربنا ، اللهم استرنا فوق الأرض وتحت الأرض ويوم العرض عليك».


وعلق محمد: «لما شوفت الفيديو دا واللي ناشره كاتب هي مش كانت تحت الكوبري اي اللي طلعهم فوقه افتكرت الحديث دا من حديث أبي هريرة قال: «قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: والذي نفسى بيده لا تفنى هذه الأمه حتى يقوم الرجل إلى المرأه فيفترشها في الطريق، فيكون خيارهم يومئذ من يقول: لو واريتها وراء هذا الحائط، ودا علامة من علامات الساعة على فكره».

ads
ads