الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

« دفنها وهي على قيد الحياة» ذئب بشري يتلذذ بتعذيب زوجته وأبنائه يوميًا

الأحد 08/يناير/2023 - 02:02 م
هير نيوز

مأساة وقعت أحداثها في محافظة المنيا والحوامدية، حيث تعرضت سيدة تدعى أميمة وأبناؤها للتعذيب والضرب 4 سنوات من قِبل زوجها، بعد أن طمع في الميراث ودفنها داخل المقابر لمدة 3 أيام، ثم استخرج لها شهادة وفاة بالاشتراك مع شقيقه ظنًا منهما أنها توفيت، وقد تعرضت لجحيم طيلة سنوات احتجازها.


 وقف الطفل يروي معاناته مع والده وأيام الرعب مع والده الذي استبدل الحنان إلى قسوة وانتزع من قلبه الرحمة قائلًا:  كان بيهددنا دايما، ويضربنا بماسورة الستارة وبالحزام بتاعه وبإيده وساعات بعصاية خشب بتاعته".
وأضاف الطفل أمام جهات التحقيق وهو يتذكر شريط ذكرياته أمام عينيه:  كان يهددنا ويقول لنا لا أحد يقوم بأي فعل أو أمر إلا من خلاله ودون أي إذن ويردد أنا أراقب الشقة والعمارة بالكاميرات، واللي هيطلع من غير إذن هموته، وكان بيقولنا إن معاه مسدس ومطواة واللي هحيكي حاجة لحد برا البيت هموته.

رأيت الطبنجة والمطواة

ونوه الصبي نجل الضحية قائلا أمام جهات التحقيق: نعم أنا شوفت الطبنجة معه في المنيا بس من زمان كنت صغير وقتها بس فاهم ومشوفتهاش من ساعة ما جينا الحوامدية وشوفت المطواة اللي كانت معاه دي طول عمري وهي مطواة سوداء بتدوس على زرار في الجنب وأنت بتطلعها بإيدك".

وأنهى نجل الضحية أمام جهات التحقيق قائلا: لم يكن يضربنا فقط بل كان يتلذذ وهو يقوم بذلك فكان لا يشعر وهو يقوم بضربنا بل كان يقوم بذلك وكأنه هواية أو أمر أصبح روتيني فعليه أن يضربنا ويعذبنا كل يوم، وكان معه سلاح أبيض.
وتابع: " في مرة دخل على أختي  الحمام وهي بتستحمى وقام بحبسنا داخل الحجرة وسمعناها بتصوت جامد كما أنه استمر في حبس أمي  4 سنوات في الشقة اللي بنعيش فيها في الحوامدية وكان بيعمل إصابات جامدة في ماما ورحمة أختي وبيبهدلهم وماما كان بينزل دم من وشها".

ads