الأحد 12 مايو 2024 الموافق 04 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

بعد بوست الخروف| نساء الفيسبوك تنقسم بين تأييد رضوى الشربيني وانتقادها

الأحد 02/يوليه/2023 - 11:58 م
رضوى الشربيني
رضوى الشربيني





أثارت الإعلامية رضوى الشربيني، غضب الكثير من الرجال والنساء بعد منشورها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" والتي شبهت فيه الرجل بالخروف، وهو ما تسبب في إحالتها للتحقيق وموجة شديدة من الغضب والانتقادات على مواقع التواصل الاجتماعي.


وكانت تعليقات النساء على "فيس بوك" عن رضوى الشربيني، ما بين مؤيد ومعارض فمنهن من أيدها ومنهن من قام بانتقادها، وإليك تعليقات للنساء: 


علقت توتا منتقدة لكلام رضوى: «البنت وقت ما بتفكر ترتبط بتختار راجل سند وضهر وحمايه حتى لو ماكنش الراجل تحت حسن الظن بس ف تفكرنا الراجل المحترم ال بيخاف ربنا ويتقيه فينا ربنا يهدى رجال المسلمين ونساء المسلمين».

بينما قالت نورا: «عندها حق ودي صفحتها وهي حره».

وعلقت حياة : «مضحكنى اوى تريند رضوى الشربينى اللى خلت الرجالة انتفضوا أوى وعلى قلب رجل واحد مع ان جارية mbc بقالها سنة بتهين ستات مصر يوميا وبتردح لهم ردح حوارى وانتوا فرحانين بيها وبتكيدوا زوجاتكم بيها وبصورها وبتتغزلوا فيها وفى افكارها المريضة وماحدش فيكم طلب إحالتها للتحقيق .. ولا قال بتخرب البيوت».

بينما قالت أميرة: «انا بحب رضوى الشربيني جدآ بحسها انسانة عفوية مافيش تكلف ف اسلوبها».

وعلقت فاطمة : «بس رضوى الشربينى بتحاول توعى بنات كتير وستات كتير بيرضوا بالضرب والاهانه علشان خاطر الولاد أو المجتمع فبينسوا كرامتهم وبيتهانوا اوى أو بنات مخطوبين تصرفاتهم بتبقى لسه مش واعيه أو عاقله بتحاول تفهمهم غير أن شعبيتها كبيره متتقارنش بحد تانى».


وقالت حسنية ساخرة: «تم وقفها واتحالت للتحقيق من قبل إدارة ال cbc وهيعملولها الفته هناك ».

اقرأ أيضاً

مستشار قانونى يكشف عقوبة رضوى الشربيني بعد بوست الرجل والخروف

ads
ads