الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

كلام الستات في الجروبات: إيه أنواع الـ "لانجيري اللي الراجل بيحبها"

السبت 20/فبراير/2021 - 02:24 م
هير نيوز


أصبح كلام «الستات»، داخل الجروبات النسائية، لا يخلو من الحديث عن العلاقات الجنسية وطلب الاستشارات في الموضوعات المتعلقة بالحياة الزوجية أو العلاقة الحميمة بين المرأة والرجل، وهناك فتيات وسيدات تخصصن في الرد على أسئلة العضوات داخل تلك الجروبات.

سؤال تردد طرحه كثيرًا داخل جروبات الستات وهو «إيه هي أنواع اللانجيري أو الملابس الداخلية اللي المفروض تشتريها الفتاة للزواج؟»، لتجتهد الكثير من المتزوجات للرد عليه.

وردت« مروة.ا» أدمن جروب شهير على موقع التواصل الاجتماعي«فيس بوك»، والذي يضم نحو 180 ألف سيدة وفتاة قائلةً، «بصي في قطع كدة مش هينفع تستغني عنها، أهمها طبعًا حمالات الصدر الرفيعة والشفافة، والمزينة بالدانتيل، والسراويل الشفافة المزينة، سواء الطويلة أو القصيرة، والكابات القصيرة دي تحفة».

وعلقت «عبير.ج» قائلةً، «حبيبتي فيه حاجات كتير بس اللي بيجذب الراجل فعلًا الحاجات القصيرة الشفافة زي قمصان النوم الشفافة الحرير أو الدانتيل أو الشيفون، وطبعا البيكيني دا الأساس، وفي قمصان شبه المايوه كدة حرير أو شفاف دي بقة تحفة التحفات، وهاتي طبعًا حمالات الصدر بأنواعها، ومتكتريش في الحاجات الطويلة، الرجالة مبيحبوس كده».

وقالت« ميريهان.ر»، إن الفتاة لا يجب أن تستغنى عن البجامات الشتوية والصيفية، «متنسيش البيجامات ياحبيبتي، واختاري اللي تبرز جمالك في عيون جوزك، وكتري من الشورتات، القصيرة والطويلة، وكمان الروب الدانتيل أو الساتان سواء طويل أو قصير، واختاري اللانجيري اللي قطعتين أو أكتر دا تحفة جدًا».