السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

مصطفى درويش يتراجع عن هجومه على هند صبري

الخميس 25/مارس/2021 - 09:39 م
 الفنان مصطفى درويش
الفنان مصطفى درويش

حرص الفنان مصطفى درويش على توضيح وجهة نظره بشأن اعتراضه على مشاركة الفنانة التونسية هند صبري، في موكب نقل المومياوات من المتحف المصري بالتحرير، إلى المتحف الجديد في الرماية.

مصطفى درويش

وأكد مصطفى درويش، أنه لم يعترض على "هند"، ولا لكونها تونسية، إنما اعتراضه؛ لأن الموقف يعد به نوع من الوطنية، ولابد من مشاركة فنانين مصريين به.

ونشر عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، قائلًا: "كبرّو المواضيع بقى ووقعونا في الناس.. بس أنا قلت حق ربنا لا هطبل ولا هكدب.. أنا بحب "هند" جدًا وبحب فنها وبحترم حبها لمصر جدًا جدًا جدًا.. بس بحب مصر أكتر وبحب المصريين أكتر وبحترم تاريخ بلدي.. أكتر وأكتر".

هند صبري

وتابع: "البيت أولى بيه أهله.. عندنا ناس كتير تكون في الحدث ده.. ليه ميكونش: "يسرا.. سوسن بدر.. روبي.. حنان مطاوع.. أسماء أبو زيد.. منى زكي.. ويبقي في علماء وأطباء ولاعيبة مثلًا.. مجدي يعقوب.. محمد صلاح.. رانيا علواني".

وأضاف: "مصر مليانه قامات عالمية يا جماعه خلو الحدث ده يرجع السياحة اللي تعبت دي.. أرجوكم أرجوكم استغلوا الحدث ده لمصلحة مصر فقط مش علشان الحكومه تشوف وتسقف بس رجاء أرضو البلد قبل ما ترضوا أي حد".

اقرأ أيضا.. في اليوم العالمي للمرأة.. مصطفى درويش يسخر من السيدات

واستكمل: "وعليا النعمه بحب هند صبري ومن جمهورها كمان وبحب تونس واكتر شعب قريب لقلبي التوانسة وليا أصحاب كتير تونسيين.. يخربيت اللي يقول كلمة ولا رأي تاني.. هتوقعونا مع زميله محترمه ليه وشعب محترم ليه اللي ينقل ينقل واللي يحضر يحضر أنا مالي".

وكان الفنان مصطفى درويش أعلن عن اعتراضه لمشاركة الفنانة هند صبري في الموكب، وهو ما تسبب في جدل كبير حوله، وتداول عدد من المواقع أخبار بأنه يهاجم الفنانة هند صبري، حيث أنه نشر عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل قائلًا: "طبعا مع حبي واحترامي وتقديري الكبير لـ هند صبري وفنها.. بس هو 100 مليون مصري معندناش حد يمثلنا فابنجيب أجانب يعنى".

https://www.facebook.com/mostafa.darwish.voda/posts/3956107711117059

الكلمات المفتاحية
ads
ads