الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

السنجلة جنتله.. أسباب تخليكي مبسوطة إنك مش مرتبطة | فيديو

الأربعاء 09/يونيو/2021 - 10:59 ص
 الإعلامية رضوى الشربيني
الإعلامية رضوى الشربيني

قالت الإعلامية رضوى الشربيني أن هناك أسباب تجعل أي فتاة غير مرتبطة سعيدة، ومن أول تلك الأسباب هو النظر لحال المرتبطين وما يعانونه من مشاكل ونكد طوال الوقت.


وأضافت : "يعني مش هتلاقي حد بينكد عليكي ولا يقولك انتي فين طول النهار ولا تروحي فين ومتروحيش فين أو إنك تقفشية مع واحدة تاني وتلاقيه بيخونك يعني كلمة سنجل في حد ذاتها نعمة كبيرة".

فوائد عدم الارتباط
وأضافت الإعلامية رضوى الشربيني خلال تقديمها برنامج "هي وبس" المذاع على فضائية سي بي سي، من أهم الأشياء التي تستطيعين أن تفعليها وتبدعي فيها بدون حاجز أو عائق هو العمل أو الوظيفة أو الشغل يابنات، متابعة: "يعني تشتغلي براحتك وتاخدي مرتب وتجيبي بيه كل اللى نفسك فيه يعني تشتري شقة تشتري هدوم تشري دهب يعني تعرفي تنبسطي ومحدش بقى يقولك أنا مش عايزك تشتغلي".

افعلي ما تريديه
وأشارت إلى أنه من فوائد السنجلة الابتعاد عن الدراما والأحداث الحزينة من قصص الحب، ويجعل لديك فرصة لمقابلة العديد من الأشخاص الجدد، ويمكنك فعل ما تشاء فى الوقت الذى تراه مناسبا، مع الابتعاد عن المسؤليات والضغوطات، والشعور بالقوة والإرادة والاستقلال، ويصبح لديك متسع من الوقت للخروج والتنزه.

أضافت : "يعني محدش يقولي رايحة فين ولا جاية منين، وبسافر براحتي، ومحدش بيتحكم في مواعيدي، ولا يطلب مني أمسح صحابي من على فيس بوك، ويخنقني ويطلب مني أتعامل بشكل معين مع الناس، وعايشة بكامل حريتي".

اقرأ أيضا..إعلامية تُحذر من هؤلاء الأشخاص: «إياكِ تاخدي رأيهم في الحب».. فيديو


وتابعت: وفي وقت السنجلة يمكنكي أن تجد وقتا كافيا لنفسك لتمارسي فيه هواياتك، وتشعري بالرضا عن نفسك وتحاولي إسعادها، وستتخلص من القلق والتفكير الدائم فى إسعاد شخص آخر.

ads
ads