السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

رامي يُطالب بحضانة أطفاله: «جوزها بيعذب عيالي قدام عنيها»

الأربعاء 23/يونيو/2021 - 05:43 م
تعذيب الاطفال
تعذيب الاطفال

«يرضي مين ده بس».. بهذه الكلمات وقف «رامي. ع» أمام محكمة الأسرة بالسيدة زينب يُطالب بدعوى إسقاط حضانة طفليه ضد زوجته «لمياء. ه».

جوزها بيعذب عيالي قدام عنيها
وقال الزوج «رامي.ع»، في الدعوى التي حملت رقم 7689 لسنة 2021، إنه تزوج من امرأة طماعة، عاش معها ما يقارب الـ10 سنوات، تحمل فيهم سلاطة لسانها وعنفها وأذيتها الدائمة له لأجل ألا يُحرم من أطفاله، وقرر الرضى بعدما اكتشف مساوئها « سنين عايش مع ست مفترية، كنت بتجنب لسانها بكل الطرق، بس هي استغلت طيبتي وطلعت عقدها عليا، وبدأت تعذبني».

وتابع: «الست المحترمة اتفقت مع عشيقها عليا، ورفعت ضدي قضية طلاق للضرر والسبب إني عاجز جنسيا، وده عكس الحقيقه»، يؤكد الزوج بأنها اتهمته بتبديد عفشها وحاولت حبسه،  ولكنه دفع لها قيمة المنقولات ليتفادى حكم الحبس الذي حصلت عليه، ويحاول صارخا شرح الحقيقة لمن حوله ولكن لم يصدقه أحد، ليستعوض الله ويقرر بدأ حياته من جديد.

اكتشف رامي زواج طليقته بعد شهور العدة مباشرة عرفيا، حتى لا تسقط عنها حضانة الأولاد وتخسر النفقة التي يدفعها لهم، مؤكدا أن زوج مطلقته يدمن المخدرات، وهي تنفق عليه نفقة أولاده، بجانب أنها تحصل على معاش والدها ومعاش المطلقات.

اقرأ أيضًَا.. 

وتابع: «اتجوزت وجابت لعيالي جوز أم، بيعذبهم وهي بتشوف ده بعنيها وتسكت، وكل ده عشان واقعة في غرامه وبتحبه، وبتلعب بالورق عشان تاخد نفقة ولادي ومعاش والدها ومعاش المطلقات، عشان تصرف على البيه جوزها»،  ليقرر الزوج اللجوء لمحكمة الأسرة  لإسقاط حضانة مطلقته.

ads
ads