الإثنين 27 سبتمبر 2021 الموافق 20 صفر 1443
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
مدير التحرير
وصفي ابو العزم
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده
مدير التحرير
وصفي ابو العزم

تعرفي على طقوس الفنانات في عيد الأضحى

الأربعاء 21/يوليه/2021 - 04:12 ص
هير نيوز

تنتظر النجمات أي إجازة قصيرة لقضاء وقتهم بعيد عن الأضواء، وفى إجازة عيد الأضحى بعضهن يذهبن لقضاء عطلة العيد على شاطئ البحر ومنهن من يفضلن الجلوس فى المنزل.

يسرا
أوقات كان بيكون عندى تصوير حتى فى أيام العيد لكن فى العادى بيكون العيد بالنسبة ليا بيت وأسرة وبحب أكل لحم ضأن مشوي متبل بطريقة معينة بشرف عليها بنفسي وبنشويه وبيكون طعمه هايل.

 


هنا شيحة
العيد بالنسبة لى عائلتى وأولادي بحب انتظر أي إجازة عشان انبسط مع ولادى كنا بنسافر خارج مصر ولكن المرة ديه بنقضيه
فى الجونة أنا بحب اللحم البقري المشوي بس مش باكل كتير منه.



هنا الزاهد
كل سنة واحنا طيبين دايما بحب أزور عيلتى وكنا بنحب نسافر مع بعض بس السنة ديه سافرت قبل العيد المالديف فقررنا أنا وأحمد إننا نكون موجودين فى القاهرة أول يوم ومن الممكن أن نذهب إلى الساحل تانى أو ثالث يوم.



نجلاء بدر
العيد ده مختلف مع الجو العام ومرض عدد من الزميلات خلانى كان همي الأول إني ادعيلهم فى كل وقت بحاول أتابع أخبارهم باستمرار لذلك أنا فى مصر مش هسافر برة فى إجازة العيد وياريت كلنا ندعيلهم فى الأيام ديه عشان فرحة العيد تكمل لما يقوموا بالسلامة.

ريم البارودى
على نفس الخط كانت ريم البارودى الذى كان شغلها الشاغل حالة الجو العام الذي يعاني منها الوسط خصوصا بعد مرض ياسمين عبد العزيز ودخولها في غيبوبة مما تسبب فى وجع وقلق لمعظم الوسط الفنى حيث قالت ريم بحس إنى بقيت كل أما ادخل على السوشيال ميديا اكتب الف سلامة أو الدعاء بالرحمة ربنا يخفف عننا جميعا الأيام ديه ولا ينتهى العيد إلا وكلنا مبسوطين ومرتاحين ومطمئنين على زمايلنا كلهم.


هند صبرى
بالرغم من أن العيد مختلف هذا العام على التوانسة جميعا لأننا نشعر بقلقها على ما يحدث بالأراضي التونسية بسبب فيروس كورونا إلا انى حاولت أن أكون مع عائلتى بالساحل الشمالى حتى يستمتع البنات لأن ليس لهم ذنب ولكن متابعة لحظة بلحظة ما يحدث في تونس وما يحدث لياسمين ومدام دلال وكل المرضى الذى ندعى لهم جميعا.

اقرأ أيضًا..

الكلمات المفتاحية