الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أخبارها سوشيال| جالك إيه هدية في عيد الحب؟.. «التعليقات تكشف مفاجآت»

الأربعاء 09/فبراير/2022 - 10:20 م
هير نيوز

تهتم النساء بالاحتفال بعيد الحب بشكل كبير، وفي كل عام تنتظر من يُقدم لها الهدايا ويحتفل بها ويعبر عن حبه لها، وكعادتهن يتبادلن الآراء والأفكار عبر منشورات موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" وجروبات النساء.

وقد نشرت إحدى الفتيات منشورًا عن هدايا عيد الحب من الأخريات وقالت: «ورونا جالكوا إيه في عيد الحب في الكومنتس كدا، واللي مجلهاش حاجة تيجي جمبي».


وعلقت على ذلك المنشور منار وقالت: «جالي اللهم بارك سلسله ذهب وصوري معموله في براويز كبيره أحلى هدايا وأحلى مفاجأة من جوزي حبيبي ربنا ما يحرمني منه أبدًا يارب ويرزق كل البنات بالزوج الصالح يارب».



وقالت أمنية في تعليق آخر معبرة عن حزنها: «أنا بكره اليوم ده عمري ما فرحت بيه ولا حد افتكرني كل مره ببقى زي ما أنا نفسي ربنا يرزقني بالزوج الصالح المناسب اللي يعوضني نفسي أجي احكيكلو جالي هديه إيه بس الحمد لله على كل حال».



وعلقت مرام: «ونبى ياختي جوزي قالي عيد الحب حرام رغم إن أيام الخطوبة جابلي بس نصب عليا من ساعة ما اتجوزنا».

بينما نشرت إحدى النساء في جروب المتزوجات عن روتين الاحتفال بعيد الحب، وقالت: «من باب الدردشة وللعلم بردو الي متجوزين بتقضوا يوم عيد الحب ازاي؟!».



علقت منى: «متخانقين كالعادة أساسي فى كل المناسبات حتى عيد الشرطة».

وقالت أسماء: «حلة محشي وكوبايتين شاي بالنعناع ويلا مش مشكلة وفشار ولب مع إنها هتكون خربت ده أول عيد حب وأنا متجوزة عروسة جديدة بس ده الي هيحصل وفي احتمال إن ممكن كالعادة نكون متخانقين».



وعلقت سوما: «برتب الهدية والليلة من دلوقتي تورتة لانجيري أو طقم شيك وبلالين يعني سهرة حلوة».

اقرأ أيضًا..

ads
ads