الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

فتاة تسأل على «فيسبوك»: «أخدت حاجات من شقة أخويا أنا كده حرامية؟»

الإثنين 13/يونيو/2022 - 01:36 ص
هير نيوز

كتبت إحدى الفتيات منشورا على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" تريد أن تأخذ آراء الأخريات في تصرف قامت به تسبب في مشكلة كبيرة، حيث أخذت أشياء من منزل أخيها دون علمه أو علم زوجته واتهمها بالسرقة.

وكانت تعليقات الفتيات تمثل هجوما شديدا على الفتاة وما قامت به، حيث اتهمها الجميع بأنها قامت بسرقة أخيها وزوجته، بدلا من أن يشجعها أحد على ما فعلته.



وقالت الفتاة في منشورها: «هو انا لما ادخل شقه اخويا واخد حاجة تخصه هو سواء تي شيرت عاجبني بتاعه وساعه كان مشتريها لمراته بس مش بتاعتها ومش بفلوسها ابقي حراميه هو انا المفروض استأذن لما اخد حاجة من بيت اخويا وبتاعته مش بتاعتها هي انا كنت خارجة بيهم ضروري مع اصحابي وهي بتتهمني بالسرقة وشكلي كده هقاطع اخويا لو مجبش حقي ومش عارفه اتصرف ازاي».



وكانت التعليقات كالآتي: 

عمتو الحرباية

قالت منى: «انتي بقي ال يتسما عمتو الحربايه والله يعني اي اخش بيت اخويا اعمل كدا دنا بتكثف افتح التلاجه والله».



حرامية 

وعلقت شيماء قائلة: «لا ما انتي حراميه وبتصدقي تجيلك الفرصة اومال هتكوني ايه يعني وايه بتاعته وبفلوسه ومش بتاعتها الله يحرقك انتي وكل ايلي بيفكرو شبهك كده».

مفيش تربية

وقالت ميار: «منك لله انت وبيت اخوكي متدخلو بيوت الناس وتحترمو نفسكو بيت اخوكي دا ال عند بابا وماما بيته هو مراته اسمه بيتتتتهم بيتهمم اتلمو بقل».



وعلقت إيمان: «حتي لو حاجه اخوكي تاخديها من وراه ازاي ومن غير استأذان ازاي تدخلي شقته وازاي تفتحي الدولاب وتدوري انت بجحه بنت متربتيش».

اقرأ أيضًا..


ads
ads