الأربعاء 08 مايو 2024 الموافق 29 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أول جمعة لطالبة المنصورة في قبرها.. تعليقات البنات والشباب على اعترافات القاتل

الجمعة 24/يونيو/2022 - 10:01 م
هير نيوز


أثارت اعترافات المتهم محمد عادل، قاتل الطالبة الجامعية نيرة أشرف، جدلًا واسعًا على مواقع التواصل الاجتماعي وبشكل خاص الجملة التي قالها: «بعد ما تعدموني ادفنوني في حضنها أرجوكم».

وقد وقف المتهم أمام وكيل النيابة يصرخ بشدة «بحبها وبعشقها»، وقال إن ما يذكره هو أنه كان يريد وجهها فقط؛ لذلك ذبحها وكان يريد فصل رأسها حتى يحتفظ بها.

وكانت تلك التعليقات سببًا في غصب رواد مواقع التواصل الاجتماعي؛ حيث طالبوا بإعدام المتهم، وقال خالد: «والله الواد ده لو قدامي هصفي دمه وهشربه من حرقة دمي على البنت دي».




كما علقت حياة: «الحب هو نتمنى الخير والسعادة ل يلي منحبه حتى لو مالو معنا مو هيك بحياته الحب ماكان فيه قتل ودم أو حتى أي أذية».



وقالت ناريمان: «ده إنسان مريض وأناني وكان يشطر على أصحابو اللي اتريقو عليه مش ع بنت الله يرحمها ويصبر أهلها».

كما علق أمير: «بيحاول يلم تعاطف من الناس المريضة فكريًّا».

بينما قال مصطفى: «على فكرة يا جدعان هو الأول حاجة هو غلط معرفين إني هو غلط بس تعالى نرجع بي الكلام من الأول هو بيقول هو راح قلها اني هو بيحبها وعيز يتجوزها يعني دخل البيت من بابه وهي رفضته وأنا حاسس بي والكلام وجعني على فكرة الحب صعب يا جدعان محدش يستهون».


اقرأ أيضًا..





وعلق محمد: «حب إيه اللي يخليك تعمل فيها كدة انت مريض نفسي وبعدين اللي بيحب حد يحب يشوفه مبسوط مش مقتول وبعدين قبل ما ينحكم عليه لازم نحاسب بتوع الفن والفنانين اللي بيعلموا الناس البلطجة ولسة ياما هنشوف من أمثالك وحسبي الله ونعم الوكيل فيك».




وقالت داليا: «مش مبرر أبدا إنت إنسان مريض نفسي ربنا ينتقم منك وكل اللي شبهك في الدنيا والآخرة وحسبي الله ونعم الوكيل فيك وفي كل اللي شبهك ألف مرة».


اقرأ أيضًا..

ads
ads