السبت 27 أبريل 2024 الموافق 18 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

زوجة على فيس بوك: "زهقت من الروتين مع جوزي".. شاهدي التعليقات!

الجمعة 26/أغسطس/2022 - 10:58 ص
هير نيوز

كتبت إحدى الزوجات مشكلتها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، حيث تشكو من الروتين الممل مع زوجها ورغبتها في التغيير أو الخروج من المنزل.


وقالت المرأة في منشورها: «لو سمحتوا يا بنات هتعملوا إيه لو جوزك بيروح الشغل الصبح ويرجع بعد الضهر كل همه الأكل والنوم والتلفزيون، عايزين نخرج يقول بعدين، عايزة أروح لماما زيارة يقول بعدين، مع العلم يعتبر 8 أشهر جواز ولسة مفيش حمل، الروتين اليومي وحش جدًا لما زهقت، قولولي أعمل إيه؟».





وكانت التعليقات كالآتي: 

قالت مي: «بقالي سنة متجوزة بس بعمل كل حاجة لوحدي، بروح أزور أهلي لوحدي وبخرج لوحدي عادي، هو كل واحد لي طبع، جوزي مثلا مش بيحب يجتمع بحد، وبيحب ييجي من الشغل ينام، آه بزهق طبعًا بس ده طبعه هنعمل إيه؟».




وعلقت إنجي: «اتكلمي معاه خلي فيه لغة حوار بينكم، وصدقيني هتلاقي حل، لكن اللي مكتوب نكدي عليه وكده لا طبعًا».


وقالت سهيلة: «طب ما تروحي لمامتك من غيره أصلا مش هتاخدوا راحتكم في وجوده، اخرجي مع صحابك لو تعرفي يعني، متعتمديش عليه في حاجة».





كما علقت مارتينا: «أنا ملاحظة إن كل الكومنتات فيها تسخين شوية، مع احترامى لآراء الكل !! الموضوع مش مستاهل كل ده، بصى يا بنتى غيرى من طريقة طلبك للي إنتى عايزاه، ومتطلبيش عامة أي حاجة وهو تعبان أو راجع من الشغل، لإن حرفيا والله الرجالة فعلا بتتعب في شغلها وبيطلع عينيهم، فحرام نكمل عليهم ونرجع نسأل هما مبيحبوش يقعدوا فى البيت ليه وبيخرج مع أصحابه ع القهوة !!! ممكن هو ظروفه مش سامحة روحى إنتي مشاويرك ومتعطليش نفسك قصاده والدنيا بتمشي».





وقالت دنيا: «يروح يلاقيكي لابسة ومجهزة الغداء، قوليله كل بلبسك أنا عايزة أنزل، أكل يبقى حاجة حلوة، لو قال لا إقلبي وشك».





كما علقت أسماء: «قوليله أنا رايحة عند أهلى مش لازم ييجى يوصلك وباتى يومين تلاتة هتلاقيه بيلزق فيكى بعدها».

ads