الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«مؤثرات على السوشيال ميديا».. رد نسمة كمال الدين على رقص عروسة بالسيف

الأربعاء 26/أكتوبر/2022 - 07:04 م
نسمة كمال الدين
نسمة كمال الدين

تتنوع طرق الاحتفالات بالزفاف من مجتمع لآخر، ومن منطقة إلى أخرى داخل المجتمع نفسه، وفقا لعوامل كثيرة منها الأعراف والعادات والتقاليد.




في حفل زفاف ظهرت العروس وهي ترقص برفقة مجموعة من الشباب وفي يدها سيف، على نغمات المهرجانات المنتشرة حاليا بصورة كبيرة.


نسمة كمال الدين، وهي من المؤثرات على "السوشيال ميديا" وتقدم محتويات ترفيهية، وتحظى صفحتها بعدد كبير من المتابعين المتفاعلين معها مف الفيديوهات والصور التي تنشرها، التي تعلق من خلالها على أحداث أو مواقف في الشارع المصري.. نشرت مقطع فيديو تعلق فيه عن رقص العروس بعبارة "تعالوا نفرح مع عروستنا".



مصدومة من الآراء

وقالت في بوست على صفحتها على "فيسبوك": "أنا قفلت التعليقات على الفيديو الأخير لأني بجد مصدومة من ناس كتير بيدافعوا عن العروسة اللي بترقص بسكينة مع الرجالة في الشارع ومتعاطفين معاها وبيقولولي سيبيها تفرح".




وأضافت، "انتوا بجد طبيعين كده عادي انتوا شايفين إن اللي بتعمله دا عادي أنت تقبل أن أختك أو مراتك تنزل ترقص فى الشارع بسكينة عشان تفرح.. محدش قال متفرحش ما كلنا بنفرح ونرقص في أفراحنا بس مبنرقصش مع رجالة بسلاح ولا أهلنا يقبلوا حاجة زي دي".




وتابعت: "دا الرجالة بترقص قصادها وإيدهم فاضية ما شاء الله وهي الشبح بتاع الحتة بجد طول ما فيه ناس بالعقلية دي عمرنا ما هنتقدم خطوة وهنفضل في القاع".


اقرأ أيضًا..

بعد واقعة عروس الإسماعيلية.. استشاري علاقات: التنازل بين الأزواج يؤدي لنتائج كارثية




ads