السبت 11 مايو 2024 الموافق 03 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

حقيقة استغاثة أحمد عيد في مهرجان Joy Awards

الإثنين 23/يناير/2023 - 09:00 م
هير نيوز

تصدر الفنان أحمد عيد، تريند منصات التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية، وذلك بعدما ادعى البعض إنه يعاني من ضائقة مادية بسبب عدم مشاركته في أي عمل فني خلال الفترة الماضية.

أحمد عيد: غيابي الفني «مش فارق معايا».. لن أعمل إلا ما أقتنع به - فن - الوطن

وتداول المستخدمون عبر منصات التواصل الاجتماعي تصريح الفنان أحمد عيد عبر مهرجان Joy Awards، حيث قال أنا مبقتش موجود على الساحة، واتفاجئت بدعوتي لـ حفل joy awards وفرحت إنهم افتكروني، ونفسي آجي تاني.

وظن البعض أن تصريحات أحمد عيد عبارة عن شكوى منه، بسبب غيابه عن الساحة الفنية وعدم عرض عليه أي أعمال فنية من جانب المنتجين والمخرجين.

ومن جانبه نفى أحمد عيد هذه الأنباء، حيث كتب عبر حسابه على فيسبوك: "مساء الفل لقیت تصریح متاخد من سياقه من كلام كان بيتقال بهزار أنا حابب أوضح إني مقصدش اشتكي ولا أبان عندي مظلومية".



وأضاف أحمد عيد :" أنا الحمد لله بيتعرض عليا شغل كتير وأنا اللي مش عايز اشتغل غير اللي شايفه كويس احترامًا لنفسي وللجمهور".

وتابع أحمد عيد: "أنا مش فارق معايا اشتغل أصلا أو مشتغلش، المهم أعمل اللي أنا مقتنع بيه، انا ماديًا مش محتاج ولا عندي مشكلة الحمد لله وكلامي بيتحور أحیانًا عشان أبان بشتكي أو مظلوم ليه مش عارف".

أحمد عيد: أنا مش فارق معايا اشتغل أصلًا ولا مشتغلش المهم اعمل اللي مقتنع  بيه | أحداث نت
وأردف: "وبالنسبة للأخ اللي عمل تعليق على الصورة بيقولي مالك يا أستاذ أحمد عينك فيها حزن ليه وسايب دقنك وشنبك عايز أقوله إن بس ده "راكور" عشان بصور حاليا وبجد بشكركم كلكم على رسائل وبوستات الدعم والمحبة".

وأقيم حفل توزيع جوائز صنّاع الترفيه Joy Awards على مسرح بكر الشدي في العاصمة السعودية الرياض، في حضور نجوم الفن في العالم.

ads
ads