الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

« نجمة عشان جوزها بينتجلها».. رانيا يوسف تكشف سبب نجاحها

الإثنين 17/يناير/2022 - 10:45 م
هير نيوز

قالت الفنانة رانيا يوسف، أنها لم تشارك في أي عمل فني عن طريق الواسطة، وأنها منذ اللحظة الأولى وهي تعتمد على بناء علاقة قوية مع الجمهور حتى تكون لها شعبية.


وأضافت خلال حوارها مع الإعلامية إنجي أنور في برنامج "مصر جديدة" المذاع عبر قناة ETC، "أنا شخص طول عمري لا أبحث عن الأدوار السهلة وأبحث عن الحاجة الصعبة، ويمكن عشان كده لم أعتمد على إني اتجوزت منتج ممكن يساعدني، ولا بمكالمة تليفون واحدة".




وتابعت: "أنا شايفة إن ربنا مش بيضيع مجهود حد، اشتغلي واتعبي ومع كل شغل تكتسبي خبرة وتضيفي لموهبتك وتبني ثقة بينك وبين الناس، لو الواحد في حد بيساعده طول الوقت زي ما بيطلع بسرعة بيقع بسرعة، لأن الأساس والخبرة مش موجودة، وموهبته طول الوقت هيكون مشكوك فيها، وهيقولوا بقت نجمة عشان جوزها بينتج لها أو بيخرج لها".


وقالت أنها تجسد من خلال دورها في مسلسل "المماليك"، شخصية سيدة وصولية تسعى إلى الوصول لأهدافها دون النظر لأي من الأشخاص حولها.




يذكر أن مسلسل "المماليك"، هو آخر الأعمال التي تشارك بها رانيا يوسف ويعرض حاليًا على قناة النهار، ويشارك في بطولته كل من بيومي فؤاد، فيدرا، دوللي شاهين، محمد لطفي، محمد سليمان، رامي وحيد، نانسي صلاح، حنان سليمان، رامي غيط، عمر حسن يوسف، تأليف هشام هلال وإخراج حازم فودة، ويدور في إطار الـ60 حلقة.


اقرأ أيضًا..

رانيا يوسف: «معنديش وقت للرجالة.. وأصحابي بيحقدوا عليّا لهذا السبب»


ads
ads