الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

بشرى ترد على التنمر الفني: «وأنا صغيرة مكنوش بيشغلوني عشان نحيفة»

الجمعة 30/سبتمبر/2022 - 11:44 م
بشري
بشري

ردت الفنانة بشرى على تصريحات مدحت تيخا الأخيرة بشأن حصر أدوار النجوم "التخان"، في الأدوار الكوميدية فقط وعدم مساعدتهم بأي أدوار أخرى تثبت تألقهم، وأكدت أنها تعرضت لنفس النوع من التنمر لأنها كانت "نحيفة".. 

تنمر مهني ضد النجوم 



وكتبت بشرى، عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي وتبادل الصور والفيديوهات "الانستاجرام" من خلال خاصية الاستوري أنها تتفق مع كلام مدحت تيخا، قائلة: عندك حق، دا نوع من التنمر المهني ربما يكون غير مقصود، بس متزعلش، أنا صغيرة مكنوش بيشغلوني عشان نحيفة، وأذكر إني قولت الكلام ده مع الناقد الكبير رحمه الله عصام بصيلة".

وأضافت بشرى: "قولت وقتها أول مرة أشوف كاستنج بالوزن، دلوقتي الحمد لله تخنت شوية، وبرضو مبيشغلونيش بس المرة دي عشان عندي شغل بحب اشغله وملتزمة في مواعيدي".

تصريحات مدحت تيخا عن التنمر

وكان قد كتب الفنان مدحت تيخا عبر حسابه على الفيسبوك منتقداً المخرجين "هو ليه معظم المخرجين حاليا شايفين إن الممثل التخين ميعملش غير كوميدي وبس وإن أدواره محدودة، هو مفيش شرير تخين؟ مفيش تخين بيحب؟ أنا أهو حبيت واتحبيت واتجوزت، مفيش نصاب تخين ؟ مفيش رجل أعمال تخين؟ مفيش مدرس تخين؟ مفيش تخين في الجامعة للدرجادي الرفيعين أشرار، ده حتى في مصر معظم الشعب تخان وزي القمر والعسل".


آخر أعمال بشرى

يذكر أن الفنانة بشرى قد شاركت في فيلم "معالي ماما" والذي تم رفعه من السينما بعد ضعف إيراداته التي بلغت 217 ألف جنيه، وتدور قصة الفيلم حول مناقشة قضية اجتماعية، وهي علاقة الأم بأطفالها خاصة عندما يكون لديها مسؤوليات في العمل.

وشارك في بطولة الفيلم كلاً من محمد على رزق، ومحمود الليثي، سامي مغاوري والمخرج أحمد نور، وميرهان حسين، ويعد الفيلم أول عودة للفنانة بشرى بعد غياب عن السينما أربع سنوات.

اقرأ أيضًا..

ads