الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«جوزي بيبيع صوري العريانة».. صرخة زوجة أمام محكمة الأسرة

الأربعاء 23/نوفمبر/2022 - 02:36 م
هير نيوز

وقفت الزوجة المنكوبة أمام محكمة الأسرة تملأ قلبها الحسرة والإحباط، فهي مصدومة في الرجل الذي اختارته ليكون سندها وسترها، لكنه هو من كشف عورتها وجسدها أمام رغبات الرجال.




تفاصيل القصة


وروت الزوجة قصتها في الدعوى التي أقامتها ضد زوجها للطلاق منه، أمام محكمة الأسرة فقالت: "من سنتين زوجي عمل حادثة بالعربية بتاعته ومكنش ينفع تتصلح تاني “اصل هو شغال سواق”، بعدها مفيش دخل ومحتاجين فلوس نصرف في ظل إننا مكناش عاملين حساب يوم زي ده، والمشكلة كمان إنه قعد في البيت من غير شغل سنتين، الحال بينا ضاق جدًا وأنا عندي ولد وبنت ومحتاجين اهتمام مني ومصاريف من أبوهم فقررت أشتغل أنا عشان أقدر أوفر لهم حق المعيشة والقرب يتفك".

وأضافت: "بعد كده فكرت إني اشتغل وقتها كان متاح قدامي إني أشتغل في البيوت خادمة باليوم، طلبت من زوجي كتير يدور على شغل بس كان بيقولي إن السواقة هي الشغلانة الوحيدة اللي يقدر يعملها، طلبت منه يقدم على شغل في شركة أو مدرسة أو يشتغل عند حد سواق خاص رفض برده".

وتابعت: "في يوم من الأيام وقبل حدوث أي من المشاكل التي الآن بيني وبين زوجي، بالصدفة كنت بفتح تليفونه، وبقلب في الصور لقيت صور لي وأنا نايمة ولابسة خفيف وصور تانية وأنا بدون ملابس وقتها شكيت فيه، دخلت وقتها على  فيس بوك بتاعه، فوجئت بصفحة وهمية عملها وبيكلم بها رجالة على إنه واحدة".





بيبع صوري العريانة


وأكملت: "وقتها فتحت المحادثات، فوجدت أشخاص يطلبون منه صور مقابل إنهم يحولوا فلوس له، والصور دي بتاعتي، ماكنتش أعرف إنه بيصورني وبيقلب عيشه من ورا الكلام ده، واللي اكتشفته كمان إنه كان بيكلم واحدة وبيتفق معها إنها تعمل تسجيلات مخلة بصوتها عشان يبعتها للرجالة دي ويديها نسبة معينة من الفلوس اللي هياخدها منهم".


واختتمت: "دا كمان طلع بجح لما واجهته قالي لو مش عاجبك روحي علي بيت أبوكي وأجيب واحدة غيرك وتتصور كمان بمزاجها، وعلشان كدة جيت المحكمة أرفع دعوى طلاق للضرر حتى أحتفظ بكافة حقوقي".


ads