الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«حسناء عيد» طبيبة بدرجة فنانة تصمم قطع رائعة من الإكسسوارات

السبت 25/فبراير/2023 - 11:31 م
هير نيوز


نجحت الطبيبة حسناء عيد، في ممارسة هوايتها المفضلة في تصميم قطع من الإكسسوارات وأعمال الهاند ميد المميزة، وذلك بجانب عملها كطبيبة حتى تمكنت من تحقيق النجاح في مشروع خاص بها..

حسناء عيد.. طبيبة بدرجة فنانة

ونشرت الطبيبة حسناء، مجموعة من صور للتصميمات التي قامت بها على إحدى جروبات النساء موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، حتى تحصل على الدعم والتشجيع من الأخريات.



وقالت حسناء في منشورها: «مساء الخير انا حسناء عيد ماجستير باطنه وجراحة، وبحب اعمل اى حاجة هاند ميد، فضلت فترة طويلة اتعلم بس كنت خايفه اخد خطوة في اى مشروع كنت بتحجج بانى مش فاضية بسبب البيت والأولاد والشغل والدراسة، وخصوصا أن مجال الاكسسوارات بعيد كل البعد عن مجال دراستى وشغلي».





وأضافت: «استمريت لمدة خمسة سنوات في أعمال هاند ميد لنفسي أو اى حد حوليا لحد مااتعزلت لأسبوعين لوحدى بسبب الكورونا، واستخدمت كل الخامات اللي عندى وقعدت اخترع واصور وعملت صفحة وبدأت اتعرف علي التجار اللي بيعملوا حاجة الهاند ميد وبالفعل بدأ يطلب منى شغل وأول مرة انزل بعد العزل روحت لمحل الخامات عشان اعمل اول اوردر اطلب منى  احب اشكر الكورونا اللي خلتنى اطلع للنور بقي».



قطع مميزة من الإكسسوارات

وتابعت: «بدأت بعدها أعرض أى حاجة جميلة وبتعجبني سواء في شغل الطباعه أو الاكسسوارات المطلية العمولة وبتبقي علي حسب ذوق وطلب العميلة وكمان أى حاجة تنفع هدايا وبفرح اوى لما أوفق هديه وتعجب صاحبتها، بحس أن الهدية مش بتبقي أى حاجة والسلام لازم يتبذل مجهود ووقت وتفكير في اختيارها وتنفيذها».




ads