الأربعاء 15 مايو 2024 الموافق 07 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

سمية الخشاب: « أنا نفسي في راجل حقيقي وبحب الصعايدة»

الخميس 02/مارس/2023 - 10:00 م
سمية الخشاب
سمية الخشاب

أكدت الفنانة سمية الخشاب على أنها تفضل حياتها كامرأة عازبة بدون زواج وذلك بعد التجارب التي مررت بها.


سمية الخشاب في أخر تصريحاتها


وقالت الفنانة سمية الخشاب في تصريحات تلفزيونية: "أنا كويسة من غير زواج ولكن لو ربنا عايز كدا مش هعترض، ومش هتفرق اتجوزت كام مرة كلها أرقام".

سمية الخشاب

وأضافت:" أنا قلبي مش بيدق بسهولة إلا لو لقيت شخص شبهي وفيه بيننا كيمياء، ولكن الحياة أحلى من غير زواج ومفيش حد ينكد عليا".

وعن ما تحلم به قالت سمية الخشاب:" أنا نفسي في راجل حقيقي أحس معاه بالأمان؛ لأن صعب في الأيام السودا دي نلاقي راجل بجد مش مجرد شكله راجل".

وعن الذي أرتبطت بهم قالت:" أنا كل اللي اتجوزتهم رجالة محترمين وربنا يوفقهم في حياتهم، ومش بحب فكرة إن الست تكون العصمة في إيدها ومعتقدش إني هعمل كدا".


سمية الخشاب: بحب الصعايدة
وفي الحلقة ذاتها أكدت الفنانة سمية الخشاب، أنها تحب محمد صلاح، لأنه صعيدي حيث قالت: "أنا واحدة أهلاوية وبحب مجدي عبد الغني وهو أفضل لاعب بالنسبة لي، وبحب محمد صلاح، لأنه راجل صعيدي وأنا بحب الصعايدة لأنهم أجدع رجالة".



وأضافت: "أنا عندي مشاعر بريئة لـ رونالدو، وبحب دماغه وتركيزه ولعبه؛ لأنه شخص مضيع عمره في التمرين".

وعن جورجينا قالت: "مفيش حد زيي لأني أحلى من جورجينا ومفيش واحدة عندها جاذبية وحلاوة ودم خفيف كدا، وأنا مش بغير من أي ست لأن ربنا خلقني جميلة وفيا كل حاجة أغير ليه؟".

وأردفت:" طول عمري بخجل وبستحي لما أشوف حد مشهور من زمان حتى قبل ما أكون معروفة وبتكسف أسلم على المشاهير".

سمية الخشاب

أعمال سمية الخشاب
ويجدر الإشارة إلى أن الفنانة سمية الخشاب، قد عادت إلى المسرح بعد غياب من خلال مسرحية "كازينو بديعة" التي انطلقت عروضها ديسمبر الماضي، حيث تأتي المسرحية بطولة سمية الخشاب إدوارد، أحمد فتحي، علاء مرسي، طارق الإبياري، علاء زينهم، إيمي طلعت زكريا، استعراضات عاطف عوض، ألحان وموسيقى هيثم الخميسي، ديكور حازم شبل، ملابس مروة عودة، الإشراف على المونولوجات حسن إش إش، موزع موسيقى المونولوج محمود صادق، تأليف أحمد الإبياري، وتحت قيادة المخرج طارق الإبياري.

وتدور فكرة المسرحية حول ليلة يقضيها الجمهور سنة 1940 ليعيش أجواء الحفلات والسهرات في هذه الفترة.


إقرأ أيضًا..

ads
ads