الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

ياسمين عز: «قاعدة على قلبك في رمضان ونضفي ودان جوزك» (فيديو)

الأحد 19/مارس/2023 - 09:21 م
ياسمين عز
ياسمين عز

وجهت الإعلامية ياسمين عز، صدمة قوية إلى منتقديها، وذلك بعدما أعلنت عن استمرار برنامجها في رمضان بشكل طبيعي، دون توقف بسبب السباق الرمضاني.

وقالت الإعلامية ياسمين عز في تصريحات عبر برنامجها "كلام الناس" المذاع عبر فضائية MBC مصر أنها ستواصل تقديم البرنامج في رمضان، على عكس رغبة البعض.

 


مقلب برنامج ياسمين عز

وأضافت: "البرنامج ده مش مقلب ده برنامج حقيقي وفرعوني والمقلب الحقيقي إنك تعتقدي أنك مش هتشوفيني في رمضان ولكن هتشوفيني على قلبك لازم أطل عليكي في رمضان".

وعن تخزين الأغذية والطعام قالت: "عندنا عادة لازم نبطلها وهي الفرزنة، وإنك تفرزني كل حاجة في الفريزر علشان تجهزيها وتتبلي 20 كيلو من البانيه وتحطها في الفريزر".

وتابعت:" فاضل تفرزني الضيوف، حتى حوسة رمضان ما بقاش فيها بركة بلاش افترى وخلي اليوم بيومه محدش ضامن عمره".
 

وفي الحلقة ذاتها صدمت ياسمين عز، المتابعين، وذلك بحديثها عن نظافة الزوج، حيث نصحت السيدات الاهتمام بنظافة الزوج، مثلما تهتم بنظافة منزلها.

وأضافت:" زي ما بدي دروس في تفخيم الزوج في دروس تنضيف الزوج"، متابعه:" نضفي وادعكي ورا ودن جوزك.. أنت بريمو في النضافة كلور رايح وديتول جاي وبتيجي عند ورا ودن جوزك وبتكسلي".

وأردفت: "بتشوفي زوايا وشراشيب وأبعاد السجادة ومش بتشوفي ورا ودن جوزك.. يا ريت تهتمي بأدق التفاصيل هو نضيف من قاعه لقمته".

واستطردت: "ولكن في حتة الماس في عوامل خارجية ممكن تلوثها نهتم بيها علشان هو واجهتك الراجل بيعبر عن بيته لو هو نضيف يبقى مراته نضيفة".
 


نصائح ياسمين عز في رمضان

وفي وقت سابق عادت من جديد الإعلامية ياسمين عز، لتوجيه نصائحها للسيدات وذلك استعدادًا لشهر رمضان المبارك، حيث قالت أن الزوجة يجب أن ترحب بأهل زوجها في شهر رمضان بأفضل شكل وبأحسن صورة.

وأضافت: "لازم تعزمي أهل جوزك مفيش حاجه اسمها العزومة تقيلة على قلبك، أهل جوزك زي أهلك وانتهزي الفرصة تصلحي علاقتك بحماتك، لوهتعملي فرخة لمامتك اعملي بطة لحماتك".

وتابعت: "يارت تقللي فطار وسحور بره البيت وفري الفلوس لزوجك وأولادك، وأنك تفطري مع فرعونك دي عزومة لوحدها".

ads