السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

حنان مطاوع: هذا أكثر شيء أخافه ولهذا عاندت أبي (فيديو)

الثلاثاء 04/أبريل/2023 - 11:26 ص
هير نيوز

 حلت الفنانة حنان مطاوع ابنة الفنانة سهير المرشدي، والفنان الراحل كرم مطاوع، ضيفة على برنامج "أنا والقناع" مع الإعلامية منى عبدالوهاب، على قاة "الحياة"، وتحدثت عن طفولتها وذكرياتها مع والدها الفنان الراحل كرم مطاوع.

 أبرز تصريحات حنان مطاوع

وقالت حنان مطاوع بعدما طرح عليها سؤال "امتي تلبسي القناع؟" لترد: " أنا مبقصدش ألبس قناع ولكن ممكن ألبسه غصب عني في التعامل مع الناس، أنا من الشخصيات التي تفكر كويس".


وأضافت، " أنا شخصية خجولة جدا ولم أكن أتخيل أبدا أن يتم تسليط الضوء عليا وأنا بخاف من الأضواء على عكس ماما فعندما تدخل أي مكان مثلا مسرح تحب أن تجلس في الصف الأول أنا العكس تماما أحب أقعد ورا علشان أتأمل الأشياء".

وتابعت: "أنا تركيبة مش تركيبة نجمة تحب الأضواء، أنا تركيبة بتخاف من الأضواء لأنها تركيبة بتجنن البني آدم وبخاف من انتهاك الخصوصية لأني أؤمن جدا بالخصوصية، مبحبش عالم الأضواء، لكن الفن بحبه جدا".

تمردها على والدها


وكشفت عن تمردها على والدها قائلة: "في البداية قعدت أدور في اسم بابا على حاجة أبعد بيها كرم عن مطاوع ومبقاش حنان كرم مطاوع فلقيت بابا اسمه كرم مصطفى محمود مطاوع ومكنتش أعرف ده، فقلت هما في المدرسة بيبقوا عايزين الاسم ثلاثي أو رباعي فاخترت حنان مصطفى محمود، ومحدش عارف بقى أنا بنت مين وده كان أول تمرد ليا، وده أول وقفة بيني وبين بابا لأني مكنتش حابة الفن أو النجومية".


وتابعت: "أنا مكنتش حابة أبقى فنانة زيهم وعاندت كتير ودرست تجارة إنجليزي بابا كان يقولي انتي بتعاندي وماشية ضد التيار ليه هتلفي هتلفي وتبقى في عالم الفن، أنا كنت بعاند علشان عايزة أستقل ومبقاش في معية الأسرة وعلشان كده كنت عصبية وأنا صغيرة وصوتي عالي ولحد دلوقتي عصبية بس مش على الآخر".

أقرأ ايضا..

أبرزهم «بيت الحريم وهابي هالوين» حنان مطاوع تقتحم الماراثون الرمضاني 2023

ads
ads