الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«خلوا بالكم».. هيدي كرم تُحذر متابعيها من هذا الشيء وتأثيره

الإثنين 17/يناير/2022 - 08:43 م
هير نيوز

حذرت الفنانة هيدي كرم متابعيها، من تأثير الحديث بشكل سلبي، وكثرة الحديث عن المشكلات والاستغراق بها بشكل كبير.


ونشرت هيدي كرم على حسابها بموقع تبادل الصور والفيديوهات"إنستجرام"، فيديو لها، قالت من خلال: "كلنا عاوزين نبقى ناجحين ونحقق ذاتنا، ونوصل لما نتمناه في الحياة من نجاح على مستوى الشغل أو الفلوس أو المركز، وبعد الكثير من القراءة عن أهم سمات الأشخاص الناجحين لقيت إنهم بيشتركوا في حاجة مهمة جدا هي عدم الشكوى. الشخص الناجح مش هتلاقيه طول الوقت بيتكلم عن تحدياته الكبيرة وإحباطاته الشديدة وفلوسه اللي خسرها، الناجح ممكن يقول نبذة عن تحدياته القادمة لكن بيقول الواقع من غير ما يغلفه بمشاعر سلبية".



وتابعت: "أعتقد إن الشخص الناجح عارف إن تأثير الكلام السلبي أقوى من الأفكار السلبية، ومدرك أن الكلمة لها قوة جبارة فبيتكلم بحساب وخصوصا عن مشاكله، ثاني حاجة الشخص الناجح مش بيضيع وقته في قعدات لها علاقة بالنميمة والشكوى، خلوا بالكم لو صعبت على نفسك وعشت دور الضحية بتضعف نفسك وتحبط نفسك".




وكانت علقت هيدي كرم مؤخرًا عن حادث معلمة المنصورة والتي تم فصلها من عملها بسبب ظهورها ترقص في إحدى الرحلات النيلية، وقالت باكية: "الست دي في رحلة نيلية مع أصحابها وزملائها سمعت شوية مزيكا وقامت رقصت، دمرتوها وضيعتوا مستقبلها. الست اتطلقت من جوزها، واترفدت من شغلها، وبيحققوا معها، ولو عندها ولاد غالبا هيعيشوا في عار طول العمر، ليه؟".


اقرأ أيضًا..

هيدي كرم لـ معلمة المنصورة: «معملتيش حاجة غلط»| فيديو


الكلمات المفتاحية
ads