الثلاثاء 14 مايو 2024 الموافق 06 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أحمد فهمي: صوت هنا الزاهد مش لايق على شكلها (فيديو)

الأحد 23/يوليه/2023 - 01:01 م
أحمد فهمي
أحمد فهمي

حل الفنان أحمد فهمي وأبطال فيلم مستر إكس ضيوفا على برنامج الحكاية الذي يقدمه الإعلامي عمرو أديب، على قناة إم بي سي مصر، وتحدث أحمد فهمي عن مشاركته في فيلم مستر إكس وعن دور هنا الزاهد في الفيلم .

 



وخلال اللقاء كشف أحمد فهمي عن تفاصيل دور هنا الزاهد في فيلم مستر إكس وقال: هنا بتعرف تعمل الإفيه بوزنه، وبتقولي زي الولاد فتلاقي باربي بصوت على الشريف، صوت مش لايق على شكل، والفيلم قايم عليها وفي لغة بنتكلم بيها إحنا الاتنين، بنبتدي الكلام بحرف الـ س .



 

وأضاف: أكتر حاجة في بداياتي إني ألاقي حد يقول أنا تعبت من الدراما فنفضل وأعمل حاجة كوميدي، لا الكوميدي أصعب بكتير .

 



وعن منافسة الأفلام الأخرى قال: أول مرة تحصل في العيد إن الأفلام كلها تكون كبيرة، ولو الفيلم واخد إيرادات كبيرة لازم تعرف واخد كام شاشة عرض، تامر حسني نجم كبير وعلى راسي وكريم عبد العزيز والفيلم لما راح الخليج بياخد نفس قاعات العرض، وبتعرف مين جاب أكتر ولا أقل.

 

وتابع: أنا معرفش أنا رقم كام في مصر لكن في السعودية تقدر تعرف الإيرادات.

 

أحداث فيلم مستر إكس

 



الفيلم بطولة أحمد فهمي وهنا الزاهد وأوس أوس وبيومي فؤاد ورحاب الجمل ومحمود حافظ، وعدد كبير من الفنانين كضيوف شرف، ومن تأليف أمانى التونسي، وفكرة محمد سويلم وفادى أبو السعود، إخراج أحمد عبد الوهاب وتدور أحداثه في إطار كوميدي رومانسي.

 

أبطال فيلم مستر أكس

 

تدور أحداث فيلم مستر إكس، في إطار كوميدي، حول مستر إكس، الذي ينشئ منظمة سرية نتيجة لبعض العقد النفسية التي تعرض لها في السابق، يسعى من خلالها بدفع الرجال لطلاق زوجاتهم، ثم تنشأ قصة حب بينه وبين محامية تضعها الظروف في طريقه ليحاول جاهدا إبعادها عن كل المخاطر.


اقرأ أيضا..

أول تعليق من أحمد فهمي بشأن انفصاله عن هنا الزاهد (فيديو)

ads
ads