الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

إيناس النجار تكشف عن مواصفات فتى أحلامها: «لازم يكون مصري»

الأربعاء 19/يوليه/2023 - 12:59 م
إيناس النجار
إيناس النجار

كشفت الممثلة التونسية إيناس النجار عن مواصفات فتى أحلامها، أثناء حلولها ضيفةً في برنامج "من غير نفسنة" الذي يقدمه انتصار وبدرية طلبة ونوليا مصطفى المذاع على قناة "هي"، حيث قالت إنها تكره الرجل البخيل ولا يمكن أن يأتي يوم وترتبط به موضحةً أن البخيل هو بخيل في كل شيء حتى مشاعره ووقته.



إيناس النجار


واستكملت مواصفاتها لرجل الأحلام قائلة: "اللي معندوش ثقة في نفسه بلاش منه، والمستبد بلاش منه لأننا بنلاقي مستبدين كتير في حياتنا حتى العملية، والنرجسي بلاش منه، وبلاش من المسهوك لأن هيكون وراه مصائب ده تمثيل وبيكون عايز يوصل خاصة لو واحدة بتشتغل وناجحة، طيب وتستعجل ليه ما عني ما اتجوزت، تتجوز صح أو قاعدتها كده أحسن".

وتابعت: "في راجل طبيعي وكويس مش شرط يكون كريم الكرم الفظيع، ولكن أنا بشتغل وأنت بتشتغل واللي معانا يكفينا".



الرجل الغامض


ولم تكتفِ إيناس النجار بتلك المواصفات فقط ولكن استطردت حديثها قائلة: "أنا مبحبش الراجل اللي يخبي أنا مدياك عمري وحياتي وسني وسنين حياتي كلها، أنت تخبي عليا ليه؟ المفروض أن الحياة دي بنتقاسم فيها كل حياتنا الزوجية والمعيشية والمادية، لأن الست بتدي الراجل كل حاجة، مشكلتنا أننا عاطفين شوية".

وأشارت إيناس النجار، إلى أنها لا يمكن أن ترتبط برجل بخيل، قائلة: عمري ما قابلت راجل بخيل لأني كريمة جدًا، ومستحيل واحدة كريمة ترتبط بواحد بخيل، ولكن كل اللي شوفتهم كذابين، ومستحيل ارتبط براجل نكون قاعدين أنا وهو نشرب قهوة وأدفع لنفسي أو أدفعله أنا، وفي بني آدمين بيبقوا بخلاء في المشاعر ودي أوحش من بخل الفلوس".



الفرق بين الرجل المصري والتونسي


كما لخصت إيناس النجار، الفرق بين الرجل المصري، والتونسي، قائلة: "عمري ما ارتبطت في تونس، وتقيمي للراجل التونسي على والدي، وأنا بشوفه أعظم أب وأعظم راجل في العالم الله يرحمه، أما الراجل المصري في رجالة كويسين أوي وبتفهم في الأصول وتعرف يعني إيه مسئولية بيت وعائلة وأنه مسئول عنك، ولكن ممكن يكون في ديفوهات زي ما في الرجالة التونسية ديفوهات، ولو حسبناها أكيد هتجوز من هنا راجل مصري، أنا كنت متجوزة مصري".



برنامج من غير نفسنة


وبرنامج "من غير نفسنة"، من تقديم انتصار وبدرية طلبة ونوليا، ويعرض على قناة «هي» الفضائية في الساعة العاشرة مساء، عبر تردد 11785 رأسي، ويعد من غير نفسنة برنامج نسائي ساخر، يعرض يوميا من السبت إلى الثلاثاء، ويقدم عددا من القضايا الاجتماعية بطريقته الساخرة والخاصة من خلال استضافة عددا من الشخصيات المؤثرة على السوشيال ميديا والمشاهير والفنانين لمعرفة آرائهم في تلك القضايا.

ads