الإثنين 29 أبريل 2024 الموافق 20 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

امرأة تسأل على فيسبوك: «ازاي اتغلب على الخيانة الزوجية» والسيدات تجيب: «اطلقي»

الجمعة 04/أغسطس/2023 - 11:57 م
الخيانة الزوجية
الخيانة الزوجية

كتبت إحدى الزوجات مشكلتها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، حيث كانت تشكو من خيانة زوجها لها على الرغم من عدم مرور الكثير من الوقت على زواجهما، وهو ما جعل النساء تشن هجوما عنيفا على هذا الزوج وتشجعها على الطلاق منه.

كيفية التغلب على الخيانة الزوجية

وقالت الزوجة في منشور: «بتتغلبوا ازاي علي الخيانه الزوجيه احساس انك جوازك بيكلمك بنات عشان زي ماهو بيقول زهقان ومش بيبقا في دماغه حاجع احساس انك مش كفايه والمفروض اعمل ايه خاصه انا مكلمناش سنه جواز ومعايا بيبي».

وكانت التعليقات كالآتي: 

كتبت رانيا: «تتطلقي ياروحي»، كما علقت مروة: «متبقوش تخلفوا علي طول يعني بنبوس في ايدكم عشان الحوارات دي و تتاكدي انك عايزه تكملي مع الراجل ده وانوا محترم فعلا و يتعاشر».

وعلقت اسراء: «سنه جواز وبيعمل كدا وبجح كمان ومعترف اوصادك قولي لاهله واهلك وخدي موقف طبعا».


وقالت ياسمين: «يعني أيه زهقان معلش؟ هو كده كده مش المفروض تكملي بس اساليه سؤال قوليله هو المفروض لما البيبي يكفرني في عيشتي وابقي زهقانه منك ومن الخلفه ومن الرضاعه ومن كل حاجه اروح اخونك عشان زهقت!!!».

وعلقت لبنى: «بناقصه ياحبيبتى متديش مبررات هو قذر والخيانه ف دمه ومش هيتغير هو طبعه كده حتى لو بعد عشرين سنه جواز هيفضل كده».

وقالت هدير: «تتغلبي!! وايه اللي يجبرك معلش ؟؟ اتطلقي طبعا وبلاش تقهري ف نفسك».


وعلقت منيرة: «وايه جابرك علي الاهانه دي مثلا !! اللي بيزهق بيكلم مراته مش بنات تانيه اومال متجوزك ليه تخليص حق مثلا ؟».

وعلقت شيماء : «تفشفشى دماغ اهله»، كما قال هند: «زهقان !!طيب ماينزل يشتغل ويشغل وقته بدل ما يعمل الحرام اتجوز ليه اصلا لما هو ناوى ميحترمش اللى معاه !!».

وقالت أية: «جوزك عنده فراغ مبوظ دماغه ومش لاقي حاجه مفيدة يعملها وبجح كمان ماشاء الله بيقولك عشان زهقان يعني مش بيعرف بغلطه مثلاً».

وقالت ريهام: «فهموني لي بتخلفو ع طول بحسه سبق اعقلو بقا استنو لحد م تعرفو دا كويس ولا لا حتي ع الأقل لو طلعتي اطلعي بطولك».

وعلقت نادين: «هو مواجهك وانتي موافقه عادي وعايزه انتي اللي تشغليه انتي كويسه سيبيلو البيبي وروحي لاهلك خليه يتشغل صح».







ads