الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

رد فعل حورية فرغلي بعد علمها بعدم قدرتها على الإنجاب

الأحد 11/يونيو/2023 - 12:43 م
حورية فرغلي
حورية فرغلي

حلت الفنانة حورية فرغلي ضيفة على برنامج "صبايا الشمس" الذي تقدمه الإعلامية ريهام سعيد، وتحدثت خلال لقائها عن معاناتها في حياتها الشخصية والصحية بالإضافة إلى كواليس عملها مع المخرج يوسف شاهين .

 



حادث أنفها

 



وتطرقت حورية فرغلي خلال لقائها للحديث عن معاناتها بعد حادث سقوطها من على الحصان والذي أدى إلى مشكلة كبيرة في أنفها استدعتها للقيام بالعديد من العمليات التي باءت بالفشل.


 وقالت: "بعد حادث سقوطي من على الحصان عملت 27 عملية في مناخيري وفي الآخر مكنتش بعرف أتنفس، ومش عارفة أتذوق الأكل ولا أي حاجة وشكلي مكنش حلو، ومكنتش بحب أبص في المراية، وكنت بحط فويل على المرايات، وأنا مشكلتي لما أوصل للقمة في أي حاجة بتحصل لي مشكلة بتخليني أروح لمكان تاني".

 

مشكلة الإنجاب وأسباب انفصالها


 


كما أوضحت حورية فرغلي مشكلتها مع الإنجاب وأسباب انفصالها عن زوجها السابق وقالت: "لما اتجوزت 3 شهور، اكتشفت إني مبخلفش ومليش في الإنجاب، ومش ده كان سبب طلاقي ولكن مكناش سعداء مع بعض، وكذا طبيب أكدوا لي إني مليش في الخلفة، ودي حاجة مولودة بيها وعملت اختبار في إنجلترا قالوا لي الرحم نفسه مش طبيعي، وأنا الحمد لله راضية".

 

كواليس عملها مع يوسف شاهين

 



كما ذكرت حورية فرغلي كواليس عملها مع المخرج يوسف شاهين وكيف تعرفت عليه وقالت: " تعرفت على مساعدة المخرج الراجل يوسف شاهين وصممت إنها توصلني له، وبالفعل رُحت، وهو كان وقتها بيمنتجوا فيلم هي فوضى مع خالد يوسف، وقتها قالي "انتي رقيقة والكاميرا بتحبك".

 

وأضافت، "يوسف شاهين قالي انتي بتعرفي تمثلي، قلت له بصراحة مبعرفش، قال لي خليكي احضري معايا ورش، وأنا تحمست ليكي، قلت له ممكن تقولي على مكان آخد فيه دورات وورش تمثيل علشان محدش يقول عليا إني واسطة، وعلشان ملكة جمال مصر دخلت التمثيل، ولكن بتمثل علشان هي موهوبة وشاطرة، فعرفني بواحدة اسمها مروة جبريل، وقالي تروحي تاخدي معاها ورشة، لكن للأسف بعدها توفى".

 

.. أقرأ أيضا

موعد تشييع جثمان الإعلامية فايزة واصف

ads
ads