الجمعة 17 مايو 2024 الموافق 09 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

رباب ممتاز: أنا مش خطافة رجالة واللي شايف الفن حرام يرجع الفلوس

الأحد 24/ديسمبر/2023 - 01:30 م
رباب ممتاز
رباب ممتاز

تحدثت الفنانة رباب ممتاز في لقاء صحفي على هامش تكريمها في حفل جوائز الدير جيست، عن رأيها في من يقول أن الفن حرام، واعتبرتهم غير سويين دينيا، كما طالبتهم برد الأموال التي حصلوا عليها من الفن، كذلك تحدثت عن حصر المخرجين لها في أدوار خطافة الرجالة.


رباب ممتاز: اللي شايف الفن حرام يرجع الفلوس

ذكرت رباب ممتاز في تصريحات صحفية أنها ترى أن الفن ليس حرام، وأنه مصدر رزقها، وعبرت عن ايمانها التام بفنها حيث قالت: "اللي بيقول الفن حرام، يجيب الفلوس اللي اشتغلوا بيها ويتبرعوا بيها للأيتام أو المستحقين، لأن  لو حرام يبقى مينفعش أخد منها قرش.

وتابعت ممتاز: "في فترات بتيجي في حياة الإنسان حد بيلعب في عقله أن الفن حرام، وأن اللي بيشتغل في الفن مش هيدخل الجنة، اللي بيقول كده بيكون غير سوي، لأن أنا بشتغل في مهنة بحبها ودي حياتي".


وأضافت رباب ممتاز: لو أنا إنسان سوي دينيًا، مش ممكن حد يلعب في دماغي، ولما أروح لربنا بقى اتحاسب وأبقى أشوف قصة حلال وحرام، ولكن على أرض الواقع ممكن تكون مصالح، واللي بتقول كدة عايزة تتجوز واحد سُني.

رباب ممتاز: أنا مش خطافة رجالة

عبرت رباب عن رأيها في حصر المخرجين لها في أدوار خطافة الرجالة، مؤكدة إنها ليست في الحقيقة حيث قالت: "أنا مش خطافة رجالة في الحقيقة، فممكن المخرجين بيطلعوا النقص الداخلي اللي عندي والكبت اللي نفسي أعمله في الحقيقة".



يذكر أن الفنانة رباب ممتاز شاركت في العديد من الأعمال التليفزيونية، ولعل آخرها مسلسل جروب الماميز، وشارك في المسلسل عدد من النجوم منهم: خالد سليم، دينا فؤاد، انتصار، حجاج عبد العظيم وغيرهم من الفنانين.



ads
ads