الإثنين 13 مايو 2024 الموافق 05 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أول تعليق من حمدي الوزير بعد الهجوم عليه بسبب إعلانه الجديد

الجمعة 09/فبراير/2024 - 08:20 م
حمدي الوزير
حمدي الوزير

علق الفنان حمدي الوزير على الهجوم الشرس الذي شنه متابعو مواقع التواصل الاجتماعي، بعد انتشار صور إعلانه الجديد في الشوارع، حيث ظهرت صورته في الإعلان ووضع بجواره عبارة غامضة وهي "ليك في الكيك"، ما عرضه للكثير من الانتقادات، خاصة وأنه ظهر في الإعلان بمظهر المتحرش وهو يغمز بعينه.



تعليق حمدي الوزير بعد الهجوم عليه

وقال حمدي الوزير في تصريحات صحفية بعد الهجوم عليه بسبب إعلانه الجديد : " غمزة أيه وتحرش أيه، وبعدين الناس دي مالها، دا إعلان شركة حلويات وهينزل  في التلفزيون كمان والشركة من حقها تنزل صورة، والصورة مفهاش غمزة ولا حاجة وحتى لو فيها غمزة، هما مالهم، المشهد اللي في غمزة وريأكشن مختلف عن الصورة بتاعت الإعلان".

وتابع حمدى الوزير: " الصورة ملهاش علاقة بالتحرش ولا حاجة، دي ناس تعبانة في دماغها، ومريضة نفسية، وبعدين الإعلان مكتوب أنت ليك في الكيك هو لها إسم تاني. معروفة أنه كيك الحلويات، والحكاية أن دي ناس متنمرة لأي حاجة كويسة.


وأضاف حمدي الوزير: " الشركة المعلنة كانت عايزة تستخدم الصورة اللي فيها ريأكشن العمزة بتاعت التحرش اللي في الفيلم وأنا رفضت، وقولتلهم ممنوع والناس استجابت بشياكة شديدة جدا، فالمنتقدين دول ناس مريضة جدا جدا.

ربط حمدي الوزير بالتحرش

كما عبر حمدي الوزير عن استياءه الشديد من ربط اسمه بالتحرش، مؤكدا أنه قدم العديد من الأعمال التي تناقش العنف ضد المرأة ونال العديد من الجوائز عليها وقال: "مش فاهم ليه الناس بتربطني بمشاهد الإغراء والتحرش، والله دول مرضى نفسيين، مع أني عملت أهم فلمين لـ العنف ضد المرأة ومنهم فيلم المغتصبون يعني أحسن أفلام اتعملت مع المرأة وخدت جوائز فيهم يعني، ومعنديش حاجة أقولها أن دول ناس مرضى نفسيين".


إعلان حمدي الوزير الجديد

شارك الفنان حمدي الوزير بإعلان جديد مع إحدى شركات الحلويات، وبدأت الشركة بالترويج لمنتجها من خلال نشر البوسترات الخاصة بالإعلان في الشوارع، ووضعت عليها عبارة "ليك في الكيك" بجوار صورة حمدي الوزير، ما عرضهم للانتقاد من قبل رواد مواقع التواصل الاجتماعي
نقدم لكم من خلال موقع هير نيوز، أخبار وتقارير، صاحبة المعالى، منوعات، فن وثقافة، كلام ستات، بنات، هير فاشون، حوادث، رياضة، صحتك، مال وأعمال، توك شو، مقالات، دنيا ودين.

اقرأ أيضا..

أبرزهن «شادية ومديحة كامل» نجمات من الزمن الجميل هزمهن السرطان

 

 


ads
ads