الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«في مشادة كلامية» رضوى الشربيني تهاجم وياسمين عز تضرب ولا تبالي

الجمعة 28/أبريل/2023 - 09:21 م
ياسمين عز
ياسمين عز

شنت الإعلامية المثيرة للجدل "ياسمين عز"، هجوما عنيفًا وغير مبررًا على شخصية مجهولة لم تذكر اسمها ولكن يبدو أنها تقصد الإعلامية رضوى الشربيني بعد تصريحاتها الأخيرة.


ياسمين عز تشن هجومًا على إحدى المذيعات



حيث كتبت ياسمين عز، عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك": "ويحك يا دعسوقة.. كرامة إيه يا أم كرامة بلاستيك أطرافها مطاط، تمط وتنكمش حسب المصلحة والظروف المحيطة.




وأضافت: "مدام بليز كرامتك وقعت منك آخر مرة هناك، ابعتي عبد مظلوم من عندك يجيبها قبل ما تسيح فالشمس، واحكيلنا بالمرة قواعد بيات المرأة الأربعين برة بيت الزوج من غير إذنه سلينا كده في الإجازة لأنك شطبتي محتوى وبقيتي مملة، حتى في تلقيحك مملة، زيرو محتوى زيرو أنوثة، بس الأمانة استرجال ليڤل الوحش، ده أنا مش بس أدوس على الفساتين الماركات ده أنا أدوس على أي حد علشان خاطر الفرعون الصغير الكبير، بعمل ده فى الحياة العادية وبقوله في العلن".




وتابعت: "إنما بقى لما يكون في خرابة بيوت بتبوس الجزم في السر وتعمل فيلم مظلوم، وتطلع فالعلن تحكيلنا مأساة المرأة الإغريقية، كده إنتي محتاجة علاج يا مدام، روحي اتعالجي يا مدام، في تشوهات نفسية وشياط وغيرة ويأس بدأ يتجلى ويتفشى ويترعرع في الأنحاء".



واختتمت ياسمين عز حديثها قائلة: "بلاش نشغل أسطوانة المرأة الحديدية، علشان المرأة نفسها لو عرفت إنتي إيه هيجيلها صدمة دماغية حضارية، جربي حطي اسمي تاني في تلميحات أو تلقيحات، علشان هنتفرج كلنا وقتها أنا هدوس على إيه تاني غير الماركات، وهو بالمرة نحكي الحكايات، ونسلي الناس في الإجازات".



رضوى الشربيني

يذكر أن الإعلامية رضوى الشربيني قد شاركت عبر حسابها الشخصي بموقع "تويتر"، لإحدى الصفحات التي نسبت إليها مقولة "ده أنا أحط فساتيني الماركات تحت رجلة يمشي عليها"، لترد رضوى على هذه التصريحات قائلة: "وأنا أقول الكلام ده ليه... أنا ست عندها كرامة... كلام العبيد ده مش بتاعي".


إقرأ أيضًا..

رضوى الشربيني: «أنا عدوة أشباه الرجال وشرف لي إني امرأة»

نقدم لكم من خلال موقع هير نيوز، أخبار وتقارير، صاحبة المعالى، منوعات، فن وثقافة، كلام ستات، بنات، هير فاشون، حوادث، رياضة، صحتك، مال وأعمال، توك شو، مقالات، دنيا ودين.


تعليق صادم من رضوي الشربيني على خيانة نسليهان




ads
ads